Hyresvillkor
Om inget annat överenskommits är lokalerna tillgängliga från kl 12.00 på
uthyrningsdagen och ska vara städade och utrymda dagen efter kl 10.00.
Hushållspapper, toalettpapper, pappershanddukar, tvål, kaffefilter samt
utrustning för maskin- och handdisk ingår.
Städning, diskning samt dukar ordnar du själv som hyresgäst.
STÄDNING: Se städinstruktion i städrummet samt här på sidan.
Hyresgästen ansvarar för bortforsling av sopor, matvaror, tomflaskor och liknande.
Källörs sopcontainer får endast användas efter särskild överenskommelse.
Vid utebliven eller undermålig städning, anlitar föreningen en städfirma och
kostnaden debiteras hyresgästen.
Ordningsföreskrifter
- I lokalen får max 120 personer vistas samtidigt.
- Ansvarig hyresgäst skall vara minst 25 år eller juridisk person.
- För juridisk person skall en ansvarig person utses att företräda och ansvara såsom hyresgäst.
- Ansvarig hyresgäst skall själv närvara vid uthyrningstillfället.
- Hyresgästen skall utse en brandskyddsansvarig. Se under ”Brandskyddsregler.
- Hyresgästen förpliktar sig att väl vårda och aktsamt hantera lokalerna och dess inventarier.
- Lokalerna som får användas vid uthyrningen, finns under rubriken "Bokning", längst ner. Ingen som deltar i arrangemanget får gå upp på plan två eller tre.
- Hyresgästen ansvarar för att låta avhjälpa eller ersätta skada eller stöld av inventarier som uppkommer under uthyrningen oavsett om hyresgästen är direkt eller indirekt vållande.
- Hyresgästen förbinder sig att, om så krävs, anförskaffa erfordeliga tillstånd för den planerade verksamheten.
- Ljudnivå skall hållas på rimlig nivå inom- och utomhus. Musik får ej spelas utomhus efter kl 21:00 och ej inomhus efter kl 01:00.
- RÖKNING/RÖKMASKIN I LOKALERNA ÄR UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER TILLÅTET. Rökplats finns anordnad utomhus.
- Fyrverkerier eller motsvarande (t.ex. tomtebloss och partypoppers/konfetti) samt eldkorgar för ved får varken användas inom- eller utomhus.
- INGA LEVANDE LJUS FÅR ANVÄNDAS. Vi tillhandahåller 24 st uppladdningsbara batteriljus i därför avsedda hållare. Meddela jourhavande om ni önskar använda dem.
- MARSCHALLER får endast placeras på 5 iordningställda stenlagda platser (dessa är på rad utanför huvudentrén).
- Använd inte "riktiga" glas utanför lokalen med tanke på glassplitter. Medtag egna plastglas.
- Inga inventarier, stolar eller bord inifrån, får användas ute i parken eller på verandan.
Fasta priser för saknade eller förstörda inventarier
- Kaffekoppar, kaffefat samt glas: 25 kr
- Bestick per styck: 20 kr
- Tallrikar, assietter, salladsskålar, karaffer och tillbringare: 40 kr
- Uppläggningsfat och brickor: 250 kr
- Ett bord: 2 000 kr
- Bordsskiva: 1 000 kr
- Stol: 1 000 kr
Övriga inventarier ersätts eller återställs i ursprungligt skick efter
överenskommelse med hyresvärdens kontaktperson/jourhavande. Har något
gått sönder, informera jourhavande.