Hyres­villkor

Om inget annat överenskommits är lokalerna tillgängliga från kl 12:00 på uthyrningsdagen och skall vara städade och utrymda dagen efter kl. 10.00.

Hushållspapper, toalettpapper, pappershanddukar, tvål, kaffefilter samt utrustning för maskin- och handdisk samt städning ingår.

Städning, diskning samt dukar INGÅR INTE i hyran.

STÄDNING: Se städinstruktion i städrummet samt här på sidan.

TOMFLASKOR, TOMBURKAR OCH KARTONGER kan EJ lämnas i soputrymmet, utan måste bortforslas genom hyresgästens försorg. Glasigloos finns vid Ingo bensinstation . Hushållssopor och matavfall sorteras och läggs i respektive behållare i sopbehållarna. Bruna papperspåsar för matavfall finns i köket.

Vid utebliven eller undermålig städning, anlitar föreningen en städfirma och kostnaden debiteras hyresgästen.

Ordnings­före­skrifter

  • I lokalen får max 120 personer vistas samtidigt.
  • Ansvarig hyresgäst skall vara minst 25 år eller juridisk person.
  • För juridisk person skall en ansvarig person utses att företräda och ansvara såsom hyresgäst.
  • Ansvarig hyresgäst skall själv närvara vid uthyrningstillfället.
  • Hyresgästen skall utse en brandskyddsansvarig. Se under ”Brandskyddsregler.
  • Hyresgästen förpliktar sig att väl vårda och aktsamt hantera lokalerna och dess inventarier.
  • Lokalerna som får användas vid uthyrningen, finns under rubriken "Bokning", längst ner. Ingen som deltar i arrangemanget får gå upp på plan två eller tre.
  • Hyresgästen ansvarar för att låta avhjälpa eller ersätta skada eller stöld av inventarier som uppkommer under uthyrningen oavsett om hyresgästen är direkt eller indirekt vållande.
  • Hyresgästen förbinder sig att, om så krävs, anförskaffa erfordeliga tillstånd för den planerade verksamheten.
  • Ljudnivå skall hållas på rimlig nivå inom- och utomhus. Musik får ej spelas utomhus efter kl 21:00 och ej inomhus efter kl 01:00.
  • RÖKNING/RÖKMASKIN I LOKALERNA ÄR UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER TILLÅTET. Rökplats finns anordnad utomhus.
  • Fyrverkerier eller motsvarande (t.ex. tomtebloss och partypoppers/konfetti) samt eldkorgar för ved får ej användas varken inom- eller utomhus.
  • INGA LEVANDE LJUS FÅR ANVÄNDAS. Vi tillhandahåller 24 st uppladdningsbara batteriljus i därför avsedda hållare. Meddela jourhavande om ni önskar använda dem.
  • MARSCHALLER får endast placeras på 5 iordningställda stenlagda platser (dessa är på rad utanför huvudentrén).
  • Använd inte "riktiga" glas utanför lokalen med tanke på glassplitter. Medtag plastglas.
  • Inga inventarier, stolar eller bord inifrån, får användas ute i parken eller på verandan.

Fasta priser för saknade eller förstörda inventarier

  • Kaffekoppar, kaffefat samt glas: 25 kr
  • Bestick per styck: 20 kr
  • Tallrikar, assietter, salladsskålar, karaffer och tillbringare: 40 kr
  • Uppläggningsfat och brickor: 250 kr
  • Ett bord: 2 000 kr
  • Bordsskiva: 1 000 kr
  • Stol: 1 000 kr

Övriga inventarier ersätts eller återställs i ursprungligt skick efter överenskommelse med hyresvärdens kontaktperson/jourhavande. Har något gått sönder, informera jourhavande.