Hyresvillkor
Om inget annat överenskommits är lokalerna tillgängliga från kl 12:00 på
uthyrningsdagen och skall vara städade och utrymda dagen efter kl. 10.00.
Hushållspapper, toalettpapper, pappershanddukar, tvål, kaffefilter samt
utrustning för maskin- och handdisk samt städning ingår.
Städning, diskning samt dukar INGÅR INTE i hyran.
STÄDNING: Se städinstruktion i städrummet samt här på sidan.
TOMFLASKOR, TOMBURKAR OCH KARTONGER kan EJ lämnas i soputrymmet, utan måste
bortforslas genom hyresgästens försorg. Glasigloos finns vid
Ingo bensinstation
.
Hushållssopor och matavfall sorteras och läggs i respektive behållare i sopbehållarna.
Bruna papperspåsar för matavfall finns i köket.
Vid utebliven eller undermålig städning, anlitar föreningen en städfirma och
kostnaden debiteras hyresgästen.
Ordningsföreskrifter
- I lokalen får max 120 personer vistas samtidigt.
- Ansvarig hyresgäst skall vara minst 25 år eller juridisk person.
- För juridisk person skall en ansvarig person utses att företräda och ansvara såsom hyresgäst.
- Ansvarig hyresgäst skall själv närvara vid uthyrningstillfället.
- Hyresgästen skall utse en brandskyddsansvarig. Se under ”Brandskyddsregler.
- Hyresgästen förpliktar sig att väl vårda och aktsamt hantera lokalerna och dess inventarier.
- Lokalerna som får användas vid uthyrningen, finns under rubriken "Bokning", längst ner. Ingen som deltar i arrangemanget får gå upp på plan två eller tre.
- Hyresgästen ansvarar för att låta avhjälpa eller ersätta skada eller stöld av inventarier som uppkommer under uthyrningen oavsett om hyresgästen är direkt eller indirekt vållande.
- Hyresgästen förbinder sig att, om så krävs, anförskaffa erfordeliga tillstånd för den planerade verksamheten.
- Ljudnivå skall hållas på rimlig nivå inom- och utomhus. Musik får ej spelas utomhus efter kl 21:00 och ej inomhus efter kl 01:00.
- RÖKNING/RÖKMASKIN I LOKALERNA ÄR UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER TILLÅTET. Rökplats finns anordnad utomhus.
- Fyrverkerier eller motsvarande (t.ex. tomtebloss och partypoppers/konfetti) samt eldkorgar för ved får ej användas varken inom- eller utomhus.
- INGA LEVANDE LJUS FÅR ANVÄNDAS. Vi tillhandahåller 24 st uppladdningsbara batteriljus i därför avsedda hållare. Meddela jourhavande om ni önskar använda dem.
- MARSCHALLER får endast placeras på 5 iordningställda stenlagda platser (dessa är på rad utanför huvudentrén).
- Använd inte "riktiga" glas utanför lokalen med tanke på glassplitter. Medtag plastglas.
- Inga inventarier, stolar eller bord inifrån, får användas ute i parken eller på verandan.
Fasta priser för saknade eller förstörda inventarier
- Kaffekoppar, kaffefat samt glas: 25 kr
- Bestick per styck: 20 kr
- Tallrikar, assietter, salladsskålar, karaffer och tillbringare: 40 kr
- Uppläggningsfat och brickor: 250 kr
- Ett bord: 2 000 kr
- Bordsskiva: 1 000 kr
- Stol: 1 000 kr
Övriga inventarier ersätts eller återställs i ursprungligt skick efter
överenskommelse med hyresvärdens kontaktperson/jourhavande. Har något
gått sönder, informera jourhavande.